2013. július 26., péntek

Zsályás hal cukkinivel

... Hmmmm... továbbá tejszínnel és szalonnával ;-)
Vége a tortadömpingnek, más vizekre eveztem, és ha már víz, akkor hal. Ez most afféle gombhoz a kabátot jellegű dolog volt, mivel anyuék hoztak egy nagy csokor zöldfűszert, és volt benne zsálya is. Ezzel a Stahl-recepttel már régóta szemeztem, most kipróbáltam (persze főzhettem volna csirkemájat olasz módra, úgysincs még kifestve a konyha, de azt hiszem, ehhez amnéziásnak kellene lennem). Két ponton módosítottam a hozzávalókat: tonhalat nem kaptam, különben is elég drága, ezért valami no name fagyasztottat vettem. Pármai sonka meg éppen nem volt itthon (mily meglepő), ezért szeletelt baconba tekertem a halat, amit citromlével is megöntöztem. Finom lett, a férjem szerint is, aki pedig először fintorgott a zsálya szaga miatt (ízlések és pofonok...).

Hozzávalók:
50 dkg fagyasztott halfilé
6-8 szelet bacon
3 db cukkini
2 dl tejszín
friss citromlé

bors
zsályalevelek

Elkészítés:
A cukkinikat megmossuk, felkockázzuk, kisebb tepsibe tesszük, sózzuk-borsozzuk, meglocsoljuk a tejszínnel, lefedjük alufóliával, és húsz percre betoljuk a forró sütőbe. Ezalatt a kiolvaszott halat 7-10 centis szeletekre vágjuk, sózzuk, citromozzuk, majd kettesével baconba tekerjük oly módon, hogy a két halszelet közé egy-egy zsályalevelet teszünk. A halakat a cukkinire helyezzük, negyedórát fólia alatt sütjük, majd a fóliát levéve megpirítjuk a tetejét.


Nincsenek megjegyzések: