2020. április 13., hétfő

Vöröslencse-fasírt

Húsmentes fogás Nagypéntekre. Nem mintha tartanánk a böjtöt, de mégis. Egyébként is elég megosztó lett, vagyis én oda meg vissza voltam tőle, sokkal jobban ízlett, mint az előző bejegyzésben leírt fasírt, de a család többi tagja nem osztotta a lelkesedésemet.

Vöröslencse-fasírt

Hozzávalók:
250 g vöröslencse
1 kis fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 evőkanál olaj
1 tojás
1/2 teáskanál római kömény
1 teáskanál pirospaprika
bors
annyi zsemlemorzsa, hogy összeálljon
olaj a sütéshez

Elkészítés:
A vöröslencsét puhára főzzük. Szerencsére nem kell előtte beáztatni, de a szép színét elveszíti a főzés során, barna lesz. Ezután leszűrjük. Kissé pépes lesz. Az apróra vágott hagymát és a pépesített fokhagymát az olajon megpároljuk, és a lencséhez keverjük. Ráütjük a tojást, fűszerezzük, jól összekeverjük.



Mivel így még nem lehet kisütni, és tettem bele annyi zsemlemorzsát, hogy éppen összeálljon, de gyanítom, hogy hűtőben dermesztve is sokat keményedik, csak kérdés, az olajban nem esik-e szét akkor is. Nekem az első adag szétesett, utána kevertem hozzá a zsemlemorzsát.
Serpenyőben, olajban sütjük. Elég sok olajat felvesz. Sütés közben így habzik, biztosan a lencse fehérjetartalma miatt. Megfordítani sem egyszerű, én két falapáttal bűvészkedtem.



Mint látható, az első adag szétesett, de a második már jó lett:


Salátával, krumplipürével. A lányom maradt a salátánál és a krumplipürénél, a férjem megette, de nem lelkendezett, a fiam a két nappal azelőtti csirkére szavazott. De akkor sem vagyok hajlandó minden nap húslevest főzni és palacsintát sütni.


Nincsenek megjegyzések: