2013. február 15., péntek

Céklás-csokis torta


Igen, igen, igen, mindent bevallok! Ez pont az, aminek látszik! Szívecskés Valentin-napi sütemény! Jöhetnek a kövek! Vessetek a mókusok elé!
A recept a téli Stahl-magazinból származik, bár ott azt ígérték, hogy a tésztában nem felismerhető a cékla íze, és a gyerekek garantáltan megeszik majd. Hát nem. A lánygyerek éppencsak megkóstolta, pedig nem beteg (ha édességet visszautasít, erre kell gyanakodni), a férjem evett belőle, de fanyalgott, hogy olyan fura az íze. Ekkor színt vallottam, mire ő olyan "naugyemegmondtamhogyvalaminemoké" ábrázattal közölte, hogy most már be tudja azonosítani.
Egyébként meggyőződésem, hogy a hiba ezúttal a család készülékében van, ugyanis szerintem a tészta ISTENI. Én imádom. De már megint kiszúrtam magammal, mert ha rajtam kívül senki nem eszi, sajnos, akkor is el fog fogyni...

Hozzávalók:
kb. fél kg cékla
15 dkg olvasztott vaj
15 dkg finomliszt
fél teáskanál só
2 teáskanál sütőpor
5 dkg cukrozatlan kakaópor
4 tojás
20 dkg cukor
1 teáskanál vaníliaaroma
15 dkg étcsokoládé felaprítva
tejszínhab a tetejére

Elkészítés:
A céklát megfőzzük, illetve én megsütöttem (egy részéből a fiúgyerek ebédje lett). Ha kihűlt pépesítjük. A sütőt előmelegítjük 160°C-ra. Egy tortaformát kivajazunk.
A céklából 35 dkg-t simára botmixelünk a vajjal. A lisztet, a sót, a kakaóport és a sütőport összeszitáljuk. A tojásokat a cukorral és a vaníliaaromával kikeverjük. Ezután hozzáadjuk a vajas céklát, majd a száraz hozzávalókat is. A végén beleforgatjuk a csokit. Kivajazott tortaformában tűpróbáig sütjük. A kihűlt tésztát tejszínhabbal vonjuk be. Az eredeti recept szerint a tejszínhabba céklapürét kell tenni, de volt egy olyan érzésem, hogy ez már végképp kiverné a családi biztosítékot :-)


5 megjegyzés:

Vali írta...

Csatlakoznom kell a családodhoz: azért ez elég bizarr :D

Saci írta...

A répatorta nem bizarr? Pedig annak is nagyon finom a tésztája. Meg különben is, ma reggelire reszelt céklát ettem és holnap is azt fogok.

A legtöbb férfi idegesítően válogatós, aztán majd nézhetik a cukrukat meg a vérnyomásukat.

Borcsa írta...

Saci, köszi! Ott a pont! :-) különben nem értem én ezt, a répatorta meg a sütőtökös muffin simán átmentek a szűrőn, nem tudom, a cékla miért rosszabb...
Én ma fogok céklasalátát vacsorázni :-) sok tejföllel (bocs, Saci), hátha úgy még te is megkóstolnád, Vali :-)

Vali írta...

Én szeretem a céklát nagyon, de sütiben picit fura. Tejföllel viszont soha nem próbáltam még, de a tejföl mindenhez megy, így biztos hogy úgy is nagyon finom :)

Borcsa írta...

Jól láttam a fb-on? Tényleg kipróbáltad a céklás sütit? :-) ha tésztában furának találtad, próbáld ki úgy, hogy alufóliába csomagolva puhára sütöd, meghámozod, almareszelőn lereszeled, sóval-borssal ízesíted, tefjöllel elkevered és behűtöd. Sült húsokhoz nagyon finom!