2016. május 20., péntek

Bori kedvenc keksze



Ez a Bori most nem én vagyok. Bár a keksz nekem is könnyen a kedvencem lesz, mert nagyon finom.
Bori egy könyv- és rajzfilmsorozat főszereplője, lányom nagy kedvence. Bori rengeteg érdekes dolgot csinál:
"Hát itt jön Bori, az én barátnőm, Bori,
Vele mindig történik valami,
Úszik, játszik, kirándul,
Táncol, fut, sütni tanul,
Örül neked, nyakadba borul..."
A sorozat egyik kötete a Bori sütni tanul, ebből vettük Bori kedvenc kekszreceptjét is, ami óriási mennyiség, de úgyis óvodai kirándulásra készültünk, ahol sok a gyerek.

Hozzávalók:
480 g liszt
320 g vaj
16 dkg cukor
2 tojás
2 vaníliás cukor (az eredetiben nincs)

Elkészítés:
A hozzávalókat összegyúrjuk, fél órát pihentetjük a hűtőben, majd kinyújtjuk, kiszaggatjuk és 150°C-on 10-12 percig sütjük. Díszítés opcionális, én mikróban felolvasztottam 2 tábla (kicsit megvámolt) tejcsokit kb. 5 dkg vajjal, majd levágott végű zacskóba töltöttem, és a lánygyerekkel összefirkáltuk vele a sütiket. A fiúgyereknek még csak a szórócukrot mertem a kezébe adni, szórta is. Mindenhová.


Nincsenek megjegyzések: