2012. június 20., szerda

Cseresznyés rácsos pite

Ezer fok van árnyékban, nem biztos, hogy normális vagyok, hogy már megint bekapcsoltam a sütőt, ahelyett, hogy beszereznék egy fagylaltgépet. De kapóra jött, hogy rengeteg cseresznyét kaptunk mostanában, a Nők Lapja Konyhában pedig láttam egy nagyon jó és nem túl bonyolult receptet, így estefelé, amikor már elviselhető volt a hőmérséklet, nekiugrottam. Szerintem nagyon finom lett, de a lánygyereknek a késztermék nem jött be, a nyers tésztát viszont két pofira ette (engedélyt nem kért rá, természetesen), remélem, nem fog fájni a hasa.
A pite késő este lett kész, tízkor, amikor aludni mentünk, még forró volt, reggel hatkor pedig, amikor kimentem inni egy pohár vizet, a képen látható állapotban találtam. Szóval nem csak nekem ízlett ;-)

Hozzávalók:
Tésztához:
35 dkg liszt + a nyújtáshoz
fél csomag sütőpor
20 dkg vaj/margarin
10 dkg porcukor
1 tojás + elvileg egy a kenéshez, amit én most nem tettem meg
Töltelékhez:
50 dkg magozott cseresznye
fahéj
2 evőkanál darált keksz
2 evőkanál lekvár

Elkészítés:
A lisztet, a sütőport, a vajat/margarint és a porcukrot egy tálban elmorzsoljuk, majd hozzádjauk a tojást, és összegyúrjuk. Az eredeti recept 30 dkg lisztet ír, ezzel a mennyiséggel azonban egy kenőcsös állagú anyag lett az eredmény, öt deka liszt hozzáadásával és egy kis hűtőben tárolással azonban teljesen jó lett (azért a nyújtáshoz is elkelt a liszt). Két részre osztjuk, a nagyobbikat kinyújtjuk, és kibélelünk vele egy piteformát. Villával megszurkáljuk, és 20 percig a hűtőben pihentetjük, majd 180°C-ra előmelegített sütőben (nem, nem pattant szét a kerámiaforma, pedig tartottam tőle) 12 perc alatt elősütjük.
A töltelék hozzávalóit egy tálban összekeverjük, és a tésztára simítjuk. A maradék tésztát is kinyújtjuk, csíkokra vágjuk, tojással megkenjük, és berácsozzuk vele a piték tetejét. 180°C-os sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük.


Nincsenek megjegyzések: